فیزیوتراپی و گفتار درمانی

فیزیوتراپی در منزل

یکی از این اقدامات مرکز خدمات پرستاری شیراز درمان انجام خدمات فیزیوتراپی و گفتار درمانی در منزل میباشد. فیزیوتراپی یک حرفه تخصصی است که با استفاده از حرکت درمانی، الکترو درمانی و مکانیک زیستی بدن به بیماران کمک می کند تا قدرت و استقامت و حرکات اندام های مختلف بدن خود را حفظ کنند.

یک فیزیوتراپ با شناخت عملکرد بدن و اینکه اندام های بدن چگونه کار می کنند می تواند بیمار را ارزیابی کند و با تشخیص مشکل یا ناتوانی اصلی بیمار، به درمان او کمک کند. گستره این درمان ها می تواند از یک کمردرد ساده تا حفظ عضلات و دامنه حرکتی بیماران بیهوش باشد.

فیزیوتراپی در منزل

مزایای فیزیوتراپی در منزل

در طی سالها فیزیوتراپی اثربخشی خود را برای کمک به بیماران و بهبود قدرت و شرایط فیزیکی حرکتی آنها به اثبات رسانده است برخی از مزایای ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل شامل:

– عدم نیاز به جابجایی بیماران با مشکلات حرکتی

– خدمات اختصاصی

– راحتی و اطمینان

– مدیریت زمانی بهتر

– روند درمان سریع تر

– حمایت و نظارت خانواده

با انجام یک دوره فیزیوتراپی کامل که توسط کارشناسان فیزیوتراپی انجام میشود میتوان زمان بازگشت به شرایط عادی و طبیعی را برای بیماران را سرعت ببخشید . ضمن اینکه انجام فیزیوتراپی در محیط صمیمی منزل بیمار تاثیر روحبخشی بر روند درمان خواهد داشت.فیزیوتراپی دارای دو فاز الکتریکال و مکانیکال میباشد که فاز الکتریکال توسط دستگاههای مخصوص و فاز مکانیکال توسط ورزشها و حرکات غیرفعال و فعال انجام میپذیرد. کارشناسان فیزیوتراپی ما به منزل شما مراجعه می نماید و دستورات پزشک را با استفاده از کلیه تجهیزات لازم انجام خواهند داد. دیگر نیازی نیست بیمار را برای انجام فیزیوتراپی به بیرون از منزل ببرید، ما همان روشها و تجهیزات را به منزل شما خواهیم آورد.

 

در بیماران سکته یا ضربه مغزی با مشکلات تکلم و بلع، گفتار درمانی یکی از خدمات بسیار مهم جهت بازگشت قدرت تکلم و خارج کردن تراک بیماران میباشد.در این پروسه گفتار درمان با استفاده از روشهای متنوعی از قبیل ماساژها، تحریک اعصاب و تمرینهای متنوعی که به بیمار و همراهان بیمار آموزش داده میشود، به بازگشت هماهنگی و عملکرد ماهیچه ها و اعصاب حلق و حنجره کمک میکند که باعث بهبود تکلم و بلع بیمار میشود. با افزایش قدرت و هماهنگی اعصاب و عضلات حلق و حنجره، تکلم بیمار بهبود میابد. در بیمارانی که دارای لوله تراکوستومی هستند، گفتار درمانی به خارج کردن لوله تراک کمک میکند.

برای اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.