تست کرونا در منزل
واژه‌ی تست کرونا در منزل شاید تا چند ماه پیش برای ما یک واژه‌ی ناشناخته بود. اما الان ماجرا متفاوت است. چند ماهی است که جهان با اپیدمی‌ای مبارزه می‌کند که نه تنها تاکنون بسیاری را مبتلا کرده است، بلکه تعداد زیادی را به کام مرگ کشانده است. این بیماری درمان ندارد و تنها راه مقابله با آن جلوگیری از ابتلا است و مثل هر بیماری ویروسی دیگری علائم خاص خود را دارد.

تست کرونا در محل
براساس نتایج آزمایشات انجام شده، 75 درصد افراد مبتلا به کرونا بدون داشتن علائم خاصی دوره‌ی بیماری را به پایان می‌رسانند و این درحالیست که در این مدت بدون آنکه خود اطلاع داشته باشند عامل انتقال ویروس به سایرین هستند. تست کرونا در محل می‌تواند از این موضوع جلوگیری کند. تاکنون کشوری نتوانسته واکسن قطعی این بیماری را بسازد و تا زمان تولید واکسن، هیچکس از این بیماری مصون نیست. افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند خود عامل انتقال آن هستند.

آزمایش کرونا در منزل و محل کار شامل چه مراحلی است؟
پس از درخواست خدمات تست کرونا در منزل، مجموعه‌ی درمانی شیراز درمان به منظور انجام این خدمات، فردی را برای نمونه‌گیری تست کرونا به منزل یا محل کار شما ارسال می‌کند. با توجه به نوع سفارش شما، روش نمونه‌گیری نیز متفاوت است. نمونه‌گیری توسط یک فرد آشنا و مسلط به قوانین و دستورات نمونه‌گیری انجام می‌شود. نمونه شما در آزمایشگاه و با جدیدترین تجهیزات آزمایشگاهی بررسی می‌شود و سپس نتیجه به‌صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای دستیابی به یک نتیجه‌ی قابل قبول و کاهش خطای آزمایش بهتر است با فردی که برای نمونه‌گیری آمده است همکاری لازم را انجام دهید. اگر فرد آزمایش شونده اجازه نمونه‌گیری صحیح از ته حلق یا بینی را ندهد، ممکن است نتیجه‌ی آزمایش کرونا در منزل منفی کاذب گزارش شود و شما در عین ابتلا و انتقال ویروس به سایرین، از وضعیت خود بی‌خبر بمانید.

خدمت تست کرونا در منزل  شامل چه بخش هایی است؟
تست کرونا در منزل نیز مانند هر آزمایش دیگری، با روش‌های مختلفی قابل انجام است. هر روشی از تست کرونا با نمونه مختص خود و روش‌ها و استانداردهای تعیین شده انجام می‌شود.

مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی شیراز درمان با پوشش تمام روش‌های آزمایشگاهی با دقت بالا در تست کرونا، سعی دارد تا در حد امکان از حضور افراد در محیط‌های آزمایشگاهی و درمانی جلوگیری نماید.

تست کرونا pcr در منزل
در آزمایش کرونا pcr در منزل، سعی می‌شود قطعات ویروس شناسایی شود. برای مثبت بودن نتیجه آزمایش پی سی آر، دو ژن خاص از SARS-Con-۲ باید در نمونه تایید شوند.

برای انجام این آزمایش، شرکت خدمات پرستاری و پزشکی شیراز درمان ، فردی را به محل زندگی یا محل کارتان برای انجام نمونه‌گیری ارسال می‌کند و توسط سواپ پنبه‌ای نمونه را از ته حلق شما می‌گیرد. نمونه به آزمایشگاه برده شده و نتیجه بعد از انجام فرآیندهای تخصصی آزمایش پی سی آر به اطلاع شما خواهد رسید.

تست کرونا آنتی بادی در منزل
در این آزمایش که به آزمایش سرولوژی هم معروف است، به دنبال آنتی بادی تولید شده در بدن که برعلیه ویروس کرونا ساخته شده هستیم. آنتی بادی های تولید شده در بدن در مقابل ویروس، بر دو نوعند. آنتی بادی دسته IgM که در اوایل ورود ویروس به بدن و ایجاد عفونت توسط سیستم ایمنی بدن ساخته می‌شود.

دسته‌ی بعدی آنتی بادی گروه IgG می‌باشد که دیرتر از دسته‌ی قبل و درواقع پس از بهبودی فرد ترشح می‌شود.

نکته‌ی مهم درباره‌ی  آنتی بادی، پایین‌تر بودن دقت آن نسبت به تست پی سی آر است. به همین دلیل معمولا متخصصان توصیه می‌کنند برای کسب نتایج دقیق‌تر، بهتر است تست پی سی آر را انجام بدهید. در موارد اندکی پیش آمده که تست پی سی آر دچار خطا شده و تست آنتی بادی نتیجه‌ی دقیقی را اعلام کرده‌است.

به همین دلیل، این تست در بعضی مواقع به عنوان مکمل برای تست پی سی آر در نظر گرفته می‌شود.