جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فیزیوتراپی و گفتار درمانی در منزل

  • خانه
  • فیزیوتراپی و گفتار درمانی در منزل

فهرست مطالب

فیزیوتراپی در منزل

یکی از این اقدامات مرکز خدمات پرستاری شیراز درمان انجام خدمات فیزیوتراپی و گفتار درمانی در منزل میباشد. فیزیوتراپی یک حرفه تخصصی است که با استفاده از حرکت درمانی، الکترو درمانی و مکانیک زیستی بدن به بیماران کمک می کند تا قدرت و استقامت و حرکات اندام های مختلف بدن خود را حفظ کنند.

یک فیزیوتراپ با شناخت عملکرد بدن و اینکه اندام های بدن چگونه کار می کنند می تواند بیمار را ارزیابی کند و با تشخیص مشکل یا ناتوانی اصلی بیمار، به درمان او کمک کند. گستره این درمان ها می تواند از یک کمردرد ساده تا حفظ عضلات و دامنه حرکتی بیماران بیهوش باشد.

فیزیوتراپی در منزل

مزایای فیزیوتراپی در منزل

در طی سالها فیزیوتراپی اثربخشی خود را برای کمک به بیماران و بهبود قدرت و شرایط فیزیکی حرکتی آنها به اثبات رسانده است برخی از مزایای ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل شامل:

– عدم نیاز به جابجایی بیماران با مشکلات حرکتی

– خدمات اختصاصی

– راحتی و اطمینان

– مدیریت زمانی بهتر

– روند درمان سریع تر

– حمایت و نظارت خانواده

با انجام یک دوره فیزیوتراپی کامل که توسط کارشناسان فیزیوتراپی انجام میشود میتوان زمان بازگشت به شرایط عادی و طبیعی را برای بیماران را سرعت ببخشید . ضمن اینکه انجام فیزیوتراپی در محیط صمیمی منزل بیمار تاثیر روحبخشی بر روند درمان خواهد داشت.فیزیوتراپی دارای دو فاز الکتریکال و مکانیکال میباشد که فاز الکتریکال توسط دستگاههای مخصوص و فاز مکانیکال توسط ورزشها و حرکات غیرفعال و فعال انجام میپذیرد. کارشناسان فیزیوتراپی ما به منزل شما مراجعه می نماید و دستورات پزشک را با استفاده از کلیه تجهیزات لازم انجام خواهند داد. دیگر نیازی نیست بیمار را برای انجام فیزیوتراپی به بیرون از منزل ببرید، ما همان روشها و تجهیزات را به منزل شما خواهیم آورد.

 

در بیماران سکته یا ضربه مغزی با مشکلات تکلم و بلع، گفتار درمانی یکی از خدمات بسیار مهم جهت بازگشت قدرت تکلم و خارج کردن تراک بیماران میباشد.در این پروسه گفتار درمان با استفاده از روشهای متنوعی از قبیل ماساژها، تحریک اعصاب و تمرینهای متنوعی که به بیمار و همراهان بیمار آموزش داده میشود، به بازگشت هماهنگی و عملکرد ماهیچه ها و اعصاب حلق و حنجره کمک میکند که باعث بهبود تکلم و بلع بیمار میشود. با افزایش قدرت و هماهنگی اعصاب و عضلات حلق و حنجره، تکلم بیمار بهبود میابد. در بیمارانی که دارای لوله تراکوستومی هستند، گفتار درمانی به خارج کردن لوله تراک کمک میکند.

برای اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

اشتراک گذاری:

: امتیاز مقاله

مقالات برگزیده
خدمات

درخواست مشاوره