اندازه گیری فشار خون در منزل:
اندازه گیری فشار خون در منزل، سرنخی از نحوه عملکرد قلب در پمپ خون در شریانها را به دست میدهد. فشارخون اندازه گیری شده، در تصمیم گیری پزشک برای درمان موثر است.

کنترل فشار خون در منزل یکی از اهداف مهم شناسایی بیماران جدید و سپس مراقبت و پیشگیری از پیامدهای این بیماری است، مرکز شیراز درمان صحت و دقت اندازه گیری ها و تشخیص درست بیماران و افراد سالم را در اولویت خود قرار داده است.

انجمن قلب و انجمن پرفشاری خون در آمریکا توصیه کرده که مبتلایان به فشارخون در فواصل زمانی مشخص فشارشان را اندازه گیری و کنترل کنند.

فشار خون: به مقدار فشاری گفته می‌شود که توسط خون در جریان، به دیوارهٔ رگ‌ها وارد می‌آید و یکی از علائم حیاتی است. فشار یک مفهوم فیزیکی است، مقصود از فشار اشاره به «قدرت» یک مایع متحرک است. فشار خون در نواحی نزدیک قلب، بیشتر و نسبت فاصله گرفتن از قلب کم تر می‌شود.

فشار خون با جریان یافتن به شاهرگ‌ها زیاد و به رگ‌ها کم می‌شود. اصولاً فشارخون در بخش‌های مختلف سیستم گردش خون متفاوت است.

معمول‌ترین روش اندازه‌گیری فشار خون به‌وسیله فشارسنج است که با استفاده از ارتفاع جیوه برای اندازه‌گیری فشار خون در حال چرخش در رگ‌ها استفاده می‌کند.

با این‌که خیلی از فشارسنج‌های فعلی دیگر از جیوه استفاده نمی‌کنند، فشار خون هنوز در تمام دنیا با mmHg یا میلی‌متر جیوه اندازه‌گیری می‌شود.

اندازگیری فشارخون در منزل

چه عواملی روی فشار خون تاثیر دارند؟
در ابتدا لازم است بدانیم برخی عوامل و عادات غلط می توانند باعث بالا رفتن فشار شوند و فشار خون را به صورت کاذب بالا نشان دهند. از جمله این عوامل:
• سیگار کشیدن
• استرس داشتن
• سرد شدن هوا
• ورزش کردن
• غذا خوردن بیش از اندازه ( معده پر و سنگین)
• نگه داشتن ادرار ( مثانه پر)
• مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین و الکل
• برخی اقلام دارویی

بنابراین برای اندازه گیری دقیق فشارخون توصیه می شود الکل، کافئین و سیگار مصرف نکنید و حتی الامکان 30 دقیقه از زمان ورزش و جنب و جوش بگذرد و بعد فشار خون اندازه گیری شود. بهتر است در زمان مشخصی از روز ( همه روزه ) فشار خون چک شود.

برای توضیحات کامل خدمات این موسسه از جمله اندازه گیری فشار خون در منزل شیراز میتوانید به سایت شیراز درمان و یا با شماره این مرکز تماس فرمایید.
موسسه خدمات درمانی شیراز درمان بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدماتی چون پزشک در منزل،پرستار کودک و بیمارو سالمند،اجاره تجهیزات پزشکی و…به همشهریان خود میباشد.