چرا نیاز به ویزیت پزشک زنان و زایمان داریم؟

یکی از دلایلی که بانوان را مجبور به ویزیت متخصص زنان می‌کند، ابتلا به برخی بیماری‌ های زنانه در دستگاه تناسلی و یا مسائل مربوط به بارداری آنهاست.

بیماری ‌هایی که تشخیص و درمان آن ‌ها تنها در حیطه تخصصی پزشک زنان است و نیاز به مشاوره پزشکی دارد.

مانند تنبلی تخمدان، عفونت واژن، کیست تخمدان، کیست رحم، سرطان رحم، سرطان تخمدان، بوی بد واژن، افتادگی رحم، انجام IVF، انجام IUI و … به طور معمول و جدا از مسائل بارداری و سوالات زنان و زایمان ، اختلالات و بیماری های زیادی برای زنان وجود دارد که آنها را ناگریز به مراجعه فیزیکی و یا ویزیت متخصص زنان در منزل می کند:

 

ویزیت متخصص زنان در منزل شیراز

ویزیت متخصص زنان در منزل شیراز

انواع بیماری های زنان

سرطان تخمدان

این بیماری در ابتدا هیچ علائمی ندارد ولی به مرور زمان پیشرفت می کند و علائمی چون تکرر ادرار، نفخ شکم، درد شکمی یا زیر شکم را به همراه دارد. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که بیماری در تمامی افراد این علائم را ندارد بلکه در برخی ممکن است بدون علامت باشد. پس به منظور تشخیص آن می بایست با مراجعه به بهترین متخصص زنان و انجام چکاب سالانه از بروز سرطان تخمدان پیشگیری کنید.

سرطان رحم

این بیماری در میان خانم ها حتی دختران جوان بسیار شایع است، بروز این بیماری می تواند ژنتیکی نیز باشد، ولی حتما به این نکته توجه داشته باشید که به موقع باید تشخیص داده شود، چرا که تشخیص به موقع بیماری می تواند روند بهبودی بیمار را تسریع بخشد. علاوه بر تمامی موارد گفته شده این بیماری علائمی چون ترشحات غیر عادی از واژن، درد در ناحیه لگن را به همراه دارد.در صورت تشخیص به موقع می توان از پیشرفت آن پیشگیری کرد.

کیست تخمدان

تمامی بانوان در دو سمت رحم خود تخمدان دارند، که دارای شکل و اندازه یکسانی می باشند. تخمدان ها ممکن است دچار کیست شوند که به کیست تخمدان معروف هستند.

چسندگی رحم

این عارضه داخل رحم یا در دهانه رحم ممکن است رخ دهد. زمانی که فردی به این بیماری مبتلا می شود علائمی چون داشتن درد در ناحیه لگن حتی در دوران قائدگی را دارد، با توجه به این علائم می تواند از نشانه هایی چون سقط های متوالی و ناباروری برخوردار باشد.

فیبروم رحم

تورم لگنی (فیبروم لگنی) در میان بانوان بسیار شایع می باشد، که معمولا در افرادی با سنین 25 تا 40 بسیار دیده می شود. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که داشتن اضافه وزن زیاد نیز می تواند احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. فیبروم رحمی در قسمت های مختلف رحم ممکن است وجود داشته باشد. مهم ترین مسئله در این بیماری درمان آن می باشد که بسته میزان پیشرفت آن متفاوت می باشد، یعنی اگر به موقع تشخیص داده شود درمان دارویی پاسخگو می باشد در غیر اینصورت هرچقدر بیماری پیشرفت کند جراحی بهترین راه درمان محسوب می شود.

عفونت واژن

جزء یکی از شایع ترین مشکلات در بانوان محسوب می شود که در سنین مختلف از جمله بانوان جوان ممکن است رخ دهد.

خشکی واژن

بانوان با نزدیک شدن به دوران یائسگی دچار خشکی واژن می شوند چرا که با بالارفتن سن رفته رفته دیواره های واژن نازک تر و ملتهب می شوند. این عارضه از علائمی چون احساس درد در زمان مقاربت جنسی، خارش، ترشح برخوردار می باشد، باید به این نکته توجه داشته باشید که این علائم در افراد مختلف یکسان نیست بلکه کاملا متفاوت است. یکی از راه های درمان خشکی واژن لیزر می باشد که جزء درمان های دائمی محسوب می شود.

 

با توجه به درخواست شما همشهریان عزیز به ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل،شرکت شیراز درمان امکان اعزام پزشک و پرستار را در منزل فراهم آورده است.

 

  • ویزیت پزشک عمومی در منزل در شیراز شبانه روزی

  • ویزیت متخصصان در منزل در شیراز

  • ویزیت متخصص زنان در منزل در سرتاسر شیراز

تنها با یک تماس با ما متخصص زنان یا هر متخصص دیگری را به منزل خود بیاورید و در محیطی آرام و بدون از استرس درمان شوید.