جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اندازه‌گیری فشارخون در منزل

  • خانه
  • اندازه‌گیری فشارخون در منزل
اندازه گیری فشار خون در منزل شیراز

فهرست مطالب

نحوه گرفتن فشار خون در منزل بدون دستگاه به چه صورت است؟ ایا زیاد گرفتن فشار خون ضرر دارد؟ تعداد دفعات مجاز گرفتن فشار خون در یک روز چقدر است؟

اندازه‌گیری فشار خون در منزل شیراز یکی از خدمات ارزشمند شرکت شیراز درمان است و تاثیر زیادی در درمان به موقع بیماران دارد .خدمات شیراز درمان به صورت شبانه روزی است و کارشناسان این مرکز ۲۴ ساعته پاسخگوی بیماران و افراد نیازمند است. اگر شما یا افراد خانواده دچار بیماری فشار خون هستید، بهتر است علاوه بر اطلاع از موارد موثر در فشار خون، جدول اندازه گیری فشار خون برای هر سن را مطالعه نمایید. تشخیص تعداد دفعات مجاز گرفتن فشار خون و بهترین زمان برای اندازه گیری فشار خون در منزل بستگی به تشخیص ویزیت پزشک در منزل شیراز دارد. آیا گرفتن فشار خون با نبض بدون دستگاه دقیق و بدون نقص است؟

اندازه‌گیری فشار خون در منزل شیراز

اندازه‌گیری فشار خون در منزل

اندازه گیری فشار خون در منزل، نحوه عملکرد قلب در پمپ خون در شریانها را نشان می‌دهد. فشارخون اندازه گیری شده، در تصمیم گیری پزشک برای درمان موثر است.

فشار خون:به مقدار فشاری گفته می‌شود که توسط خون در جریان، به دیوارهٔ رگ‌ها وارد می‌شود. فشار یک مفهوم فیزیکی است، مقصود از فشار اشاره به «قدرت» یک مایع متحرک است. فشار خون در نواحی نزدیک قلب، بیشتر و نسبت فاصله گرفتن از قلب کم تر می‌شود. فشار خون با جریان یافتن به شاهرگ‌ها زیاد و به رگ‌ها کم می‌شود. اصولا فشارخون در بخش‌های مختلف سیستم گردش خون متفاوت است. معمول‌ترین روش اندازه‌گیری فشار خون به‌وسیله فشارسنج است که با استفاده از ارتفاع جیوه برای اندازه‌گیری فشار خون در حال چرخش در رگ‌ها استفاده می‌کند. با این‌که خیلی از فشارسنج‌های فعلی دیگر از جیوه استفاده نمی‌کنند، فشار خون هنوز در تمام دنیا با mmHg یا میلی‌متر جیوه اندازه‌گیری می‌شود.

اندازه گیری فشار خون در منزل شیراز

گرفتن فشار خون با نبض بدون دستگاه

برای گرفتن فشار خون با نبض بدون دستگاه لازم است که فرد باید به مدت ۵ دقیقه آرام و بدون انجام فعالیتی مانند ورزش کردن استراحت کند. این کار کمک می‌کند تا فشار خون فرد به حالت طبیعی و پایدار برسد و نتیجه آزمایش دقیق‌تر باشد. در مرحله بعد انگشت اشاره و انگشت میانی را روی نبض اصلی گذاشته و ضربان نبض را برای ۲۰ ثانیه بشمارید. پس از شمارش، این عدد را در ۳ ضرب کنید تا ضربان قلب در یک دقیقه به دست آید. برای تحلیل نتایج، باید عدد به‌دست‌آمده را با محدوده‌های استاندارد ضربان قلب مقایسه کنید. معمولا ضربان قلب نرمال در حالت استراحت برای بزرگسالان بین ۸۰ تا ۱۲۰ ضربان در دقیقه است. اگر ضربان قلب به‌دست‌آمده خارج از این محدوده قرار داشته باشد، ممکن است نیاز به مشاوره پزشکی برای بررسی وضعیت سلامت قلب وجود داشته باشد. بهتر است برای گرفتن فشار خون در منزل شیراز با مراکز درمانی مربوطه از تماس گرفته تا از بروز آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود.

جدول اندازه گیری فشار خون برای هر سن

فشار خون نرمال می‌تواند بر اساس سن و شرایط فرد متفاوت باشد. تشخیص فشار مناسب برای هر شخص بستگی به عوامل مختلفی مانند سن، زمینه ارثی، بیماری‌های مختلف و نظر پزشک دارد. برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید از پزشک متخصص و مراکز درمانی اطاعات لازم را دریافت کنید. یکی از این مراکز معتبر، شیراز درمان است که با ارائه خدماتی مانند اندازه‌گیری فشار خون در منزل شیراز توانسته در درمان به موقع بیماران کمک زیادی کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۷۱۹۱۰۰۱۰۲۰ تماس بگیرید. کارشناسان شیراز درمان ۲۴ ساعته پاسخگو هستند. در زیر، یک جدول اندازه گیری فشار خون برای هر سن ارائه شده، توجه داشته باشید که این مقادیر میانگین هستند و ممکن است برای هر فرد کمی متفاوت باشند.

سن طبیعی حداقل حداکثر
۱ الی۱۲ ماهه ۹۰/۶۰ ۷۵/۵۰ ۱۰۰/۷۵
۱تا۵ سال ۹۵/۶۵ ۸۰/۵۵ ۱۱۰/۷۹
۶تا ۱۳ سال ۱۰۵/۷۰ ۹۰/۶۰ ۱۱۰/۷۹
۱۴ تا ۱۹ سال ۱۱۷/۷۷ ۱۰۵/۷۳ ۱۲۰/۸۱
۲۰ تا ۲۴ سال ۱۲۰/۷۹ ۱۰۸/۷۵ ۱۳۲/۸۳
۲۵ تا ۲۹ سال ۱۲۱/۸۰ ۱۰۹/۷۶ ۱۳۳/۸۴
۳۰ تا ۳۴ سال ۱۲۲/۸۱ ۱۱۰/۷۷ ۱۳۴/۸۵
۳۵ تا ۳۹ سال ۱۲۳/۸۲ ۱۱۱/۷۸ ۱۳۵/۸۶
۴۰ تا ۴۴ سال ۱۲۵/۸۳ ۱۱۲/۷۹ ۱۳۷/۸۷
۴۵ تا ۴۹ سال ۱۲۷/۸۴ ۱۱۵/۸۰ ۱۳۹/۸۸
۵۰ تا ۵۴ سال ۱۲۹/۸۵ ۱۱۶/۸۱ ۱۴۲/۸۹
۵۵ تا ۵۹ سال ۱۳۱/۸۶ ۱۱۸/۸۲ ۱۴۴/۹۰
۶۰ تا ۶۴سال ۱۳۴/۸۷ ۱۲۱/۸۳ ۱۴۷/۹۱

۱۴ مورد از مهم‌ترین موارد موثر در فشار خون

سالانه بیماری فشار خون باعث مرگ و میر افرادی زیادی در ایران و جهان می‌شود که طبق آمار سازمان بهداشت، این میزان در ایران تقریبا ۴۰ درصد است. بنابراین بهتر است از مهم‌ترین موارد موثر در فشار خون را اطلاع داشته باشیم تا بتوانیم اقدامات موثر و پیشگیرانه را در مواقع لازم انجام دهیم. مهم‌ترین عوامل موثر در فشارخون شامل موارد زیر است.

  • سن افراد
  • چاقی و اضافه وزن
  • زمینه ارثی و فامیلی
  • جنیسیت
  • مصرف مواد غذایی ناسالم
  • میزان فعالیت‌های بدنی
  • مصرف زیاد نمک
  • سیگار کشیدن
  • استرس داشتن
  •  سرد شدن هوا
  •  غذا خوردن بیش از اندازه ( معده پر و سنگین)
  •  نگه داشتن ادرار ( مثانه پر)
  • مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین و الکل
  •  مصرف برخی اقلام دارویی

بنابراین برای اندازه گیری دقیق فشارخون در منزل شیراز توصیه می‌شود مصرف الکل، کافئین و سیگار مصرف نکنید و حتی الامکان ۳۰ دقیقه از زمان ورزش و جنب و جوش بگذرد و بعد فشار خون اندازه گیری شود. بهتر است در زمان مشخصی از روز ( همه روزه ) فشار خون چک شود. برای توضیحات کامل خدمات این موسسه از جمله اندازه گیری فشار خون در منزل شیراز می‌توانید به سایت شیراز درمان و یا با شماره ۰۷۱۹۱۰۰۱۰۲۰ تماس بگیرید. موسسه خدمات درمانی شیراز درمان بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدماتی چون پزشک در منزل، پرستار کودک، بیمار، سالمند، اجاره تجهیزات پزشکی را به همشهریان خود می‌باشد.

اندازه گیری فشار خون در شیراز

آیا زیاد گرفتن فشار خون ضرر دارد?

اندازه‌گیری فشار خون روزانه در بیمارانی که مبتلا به این عارضه هستند اهمیت زیادی دارد. اغلب پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که دچار بیماری فشار خون هستند، روزانه در زمان مشخصی یک الی دو بار فشار خون خود را اندازه گیری کنند. البته زیاد گرفتن فشار خون باعث می‌شود افراد با کوچکترین تغییرات دچار اضطراب شوند و فشار خون آنها بالاتر رود و تنظیم نشود. در نهایت تعداد اندازه گیری فشار خون در منزل شیراز بستگی به شرایط بیمار و توصیه پزشک دارد. اگر با مصرف دارو فشار کنترل نشد حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید. در صورت نیاز می‌توانید از خدمات اعزام آمبو لانس در شیراز این مرکز درمانی استفاده نمایید.

بهترین زمان برای اندازه گیری فشار خون در منزل

بنا به توصیه و تجویز پزشکان قبل از مصرف بعدی داروی فشار خون، بهترین زمان برای اندازه گیری فشار خون در منزل شیراز است زیرا اثر آن در بدن کاهش یافته و فشار خون تحت تاثیر مصرف دارو نمی‌باشد. مهم‌ترین موضوع در ثبت فشار خون در منزل، شیوه صحیح، زمان مناسب و استفاد از بازوبند مناسب افراد است زیرا بازو بند با سایز نامناسب احتمال خطا در نمایش عدد فشار خون را دارد. برای اطمینان بیشتر می‌توانید از تزریقات و پانسمان شیراز درمان استفاده نماید تا مراقبت از بیمار شما در بهترین شرایط انجام شود.

بر اساس تحقیقات بیماری فشار خون عامل مرگ و میر افراد زیادی است پس نحوه گرفتن فشار خون در منزل، استفاده از دستگاه استاندارد و آگاهی از مهم‌ترین موارد موثر در فشار خون ضرورت دارد. همچنین، مطالعه جدول اندازه گیری فشار خون برای هر سن می‌تواند اطلاعات مفیدی به شما بدهد. مرکز درمانی شیراز درمان برای اندازه گیری فشار خون در منزل شیراز به صورت شبانه روزی فعالیت دارد. برای اطلاع از تعداد دفعات مجاز گرفتن فشار خون، بهترین زمان برای اندازه گیری فشار خون در منزل همچنین، نحوه گرفتن فشار خون در منزل بدون دستگاه با کارشناسان شیراز درمان در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرید. این مرکز درمانی خدمات با ارزش دیگری مانند اجاره هولتر فشار خون در شیراز به افراد ارائه می‌دهد و برای بهبود سلامت بیماران و خانواده‌های آنها همواره خدمات خود را گسترش و با کیفیت بیشتری فراهم می‌کند.

سوالات متداول

نحوه گرفتن فشار خون در منزل بدون دستگاه به چه صورت است؟

برای گرفتن فشار خون در منزل بدون دستگاه باید یا انگشتان اشاره و میانی به مدت ۲۰ ثانیه ضربان مچ دست را بشمارید . عدد به‌دست آمده را در ۳ ضرب نمایید. برای تحلیل نتایج، باید این عدد را با محدوده‌های استاندارد ضربان قلب مقایسه کنید.

علائم فشار خون بالا چیست؟

مهم‌ترین علائم فشار خون شامل سردرد، سرگیجه، تاری دید، درد قفسه سینه، تنگی نفس، تپش قلب و حالت تهوع واستفراغ می‌باشد. در صورت داشتن این نشانه‌ها حتما فشار خون خود را اندازه گیری نمایید.

بهترین زمان برای اندازه گیری فشار خون چه موقع است؟

طبق توصیه پزشکان، بهترین زمان برای اندازه گیری فشار خون قبل از اینکه دوز بعدی داروی فشار را استفاده کنید، می‌باشد زیرا اثر دارو در بدن کاهش یافته است.

برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

اشتراک گذاری:

: امتیاز مقاله

مقالات برگزیده
خدمات
مطالب آموزشی مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره