جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قیمت فیزیوتراپی در منزل شیراز

فیزیوتراپی در منزل شیراز

فهرست مطالب

فیزیوتراپی و کاردرمانی یکی از بخش های جدایی ناپذیر و ضروری در فرایند درمان آسیب هایی است که دامنه ی حرکتی بیماران را محدود می کنند.

عمدتا بعد از بروز عمل های جراحی ، ضربات ، آسیب های ورزشی، شکستگی ها، بیماریهای عصبی_عضلانی، مشکلات ارتوپدی و نورولوژی، بیماریهای قلبی_تنفسی و …. انجام فیزیوتراپی و کاردرمانی ضروری است و این کار توسط فیزیوتراپیست ها و کار درمانگران انجام می شود.

 

 

فیزیوتراپی در منزل شیراز
فیزیوتراپی در منزل شیراز

 

چرا فیزیوتراپی در منزل؟

توانایی حرکتی، اصلی مهم و ثابت در سلامتی جسمی همه افراد است.

بدن در حالت عادی باید قادر باشد محدوده حرکتی خود را حفظ کرده و از تمامی مفاصل و ماهیچه‌ها در حد استاندارد استفاده نماید.

هم‌چنین ترمیم اعضای آسیب دیده در حالت سلامت جسمانی در بازه زمانی مشخص و متعارفی انجام می‌گیرد.

اما شرایط ویژه‌ای نیز وجود دارد که برای افراد پیش آمده و از توانایی‌های جسمی و حرکتی آنها می‌کاهد. کهولت سن، بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون و کاهش قوای بدنی از جمله این موارد هستند.

در چنین موقعیت‌هایی میتوان با انجام فیزیوتراپی و کاردرمانی، تا حدامکان بدن را به حالت اولیه بازگرداند.

اما به دلایل مختلف، برخی افراد قادر به حضور در مراکز درمانی نیستند یا ترجیح می‌دهند این خدمات را در منزل دریافت نمایند. دلایلی مثل محدودیت حرکتی بیمار، عدم تحمل انتظار در مطب ها، مشکلات رفت و آمد و آلودگی اماکن درمانی و پرازدحام.

خوشبختانه در حال حاضر طیف وسیعی از این خدمات توسط فیزیوتراپ ها و کاردرمانگران باتجربه و کارآزموده در منزل قابل ارائه است.

قیمت فیزیوتراپی در منزل نیز طوری انتخاب شده که قابل استفاده برای عموم باشد.

البته این هزینه‌ها بسته به تعداد نواحی مورد استفاده، نوع بیماری و تجهیزات کاربردی با یکدیگر متفاوت است.

اما در همه حال، این تعرفه‌ها با انجمن فیزیوتراپیها هماهنگ و یکسان می‌باشد.

 

 

فیزیوتراپی در منزل شیراز
فیزیوتراپی در منزل شیراز

 

قیمت فیزیوتراپی در منزل سال ۱۴۰۲

یکی از پرسش های رایج بیماران در رابطه با درمان فیزیوتراپی و کاردرمانی در منزل، هزینه آن می باشد که البته قیمت این درمان تحت تاثیر موارد متعددی قرار می گیرد که در ادامه آنها را شرح می دهیم:

نوع و روش درمان

یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه ها، روش درمان و نوع استفاده از دستگاه های فیزیوتراپی می باشد که می تواند با دستگاه های متفاوت انجام شود. بخشی از درمان با تمرینات ورزشی ارائه شده از جانب فیزیوتراپیست بوده و بخش دیگر شامل فیزیوتراپی با روش های لیزر، طب سوزنی، ماساژ دستی و … می شود.
برخی از دستگاه ها و روش های درمانی نسبت به برخی دیگر گران تر بوده و باعث افزایش قیمت می شوند. گاهی فیزیوتراپی با آموزش هایی همراه است و این آموزش برای اطرافیان بیمار و در منزل انجام می گیرد.

این آموزش ها به خانواده ها کمک میکند تا بخشی از اقدامات فیزیوتراپی را خودشان بشکل روزانه انجام بدهند و به این روش باعث کاهش هزینه ها میشود.

درجه آسیب بیمار

درجه آسیب و جراحت تاثیر بسزایی بر روی نوع و روش درمانی و فیزیوتراپی بدن بیمار داشته و در نهایت در قیمت نیز تاثیر خواهد داشت.
چنانچه فیزیوتراپیها جهت جلوگیری از مشکلات نواحی مختلف بدن صورت گیرد، تعداد جلسات کمتر و روش های درمانی نیز کم هزینه تر خواهند بود. اما اگر فیزیوتراپی جهت درمان مشکلات جدی صورت بگیرد، تعداد جلسات بیشتر خواهد بود و از دستگاه های بیشتری استفاده می شود که در این صورت هزینه نیز بیشتر خواهد شد.

ناحیه آسیب دیده و تعداد نواحی آسیب دیده بیمار

چنانچه یک ناحیه از بدن دچار مشکل و آسیب شده باشد تعداد جلسات کمتر بوده و در نتیجه بیمار قیمت کمتری پرداخت می کند. همچنین نوع و روش درمانی نیز با هزینه کمتری همراه خواهد بود. فیزیوتراپی پا درمنزل با گردن و یا شانه در منزل تاحدودی متفاوت خواهند بود.

جلسات فیزیوتراپی در منزل

گاهی بعد از تعیین تعداد جلسات با توجه به شرایط بیمار و صلاح دید فیزیوتراپیست بهتر است تعداد جلسات فیزیوتراپی درون منزل بیشتر شود و چند جلسه به فیزیوتراپی اضافه می شود که در این حالت قیمت  بیشتر خواهد بود. گاهی نیز بیمار از فیزیوتراپیست خود می خواهد زمان درمان را بیشتر کند. مثلا اگر زمان حدود ۱ ساعت است، آن را به یک ساعت و نیم افزایش دهد. در این صورت نیز باتوجه به زمان اضافه شده هزینه نهایی افزایش می یابد.

پوشش بیمه

بیمه به بعضی از مشکلات ارتوپدی تعلق می گیرد. در صورتی که فیزیوتراپی در منزل انجام شود و بیمار واجد شرایط رجوع به کلینیک و درمان در کلینیک نباشد، بیمه بخشی از هزینه را تقبل می کند و مبلغ پرداختی بیمار کمتر خواهد شد.

 

 

فیزیوتراپی در منزل شیراز
فیزیوتراپی در منزل شیراز

 

مجموعه ما افتخار دارد که بهترین متخصصین این رشته را برای خدمات‌رسانی به هم‌شهریان عزیز با خود به همراه دارد.

این کارشناسان، با احاطه علمی بر کلیه خدمات فیزیوتراپی و مجهز بودن به دستگاه‌های مختلف ویژه این کار و با تشخیص پزشکان متخصص مربوطه، کلیه توان و دانش خود را در قالب اقدامات درمانی و توان‌بخشی لازم به ‌کار می‌گیرند تا مشکلات جسمی بیماران را مرتفع نمایند.

فیزیوتراپی در منزل تحت پوشش بیمه های تکمیلی میباشد و فاکتور جهت بیمه از سمت شرکت صادر میگردد .

پس از ثبت اطلاعات بیمار ، با هماهنگی قبلی ، فیزیوتراپ جهت ارزیابی و شروع جلسه اول به منزل بیمار اعزام می شود .

تمام مراحل درمان فیزیوتراپی منزل بصورت علمی انجام می شود و گزارش پیشرفت بیمار به خانواده و پزشک معالج داده می شود. با ما در تماس باشید.

 

فیزیوتراپی: ویکی پدیا

برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

اشتراک گذاری:

: امتیاز مقاله

مقالات برگزیده
خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره