جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اجاره دستگاه لارنگوسکوپ در شیراز

  • خانه
  • اجاره دستگاه لارنگوسکوپ در شیراز

فهرست مطالب

اجاره دستگاه لارنگوسکوپ

این دستگاه برای دسترسی به راههای هوایی کاربرد دارد. اجاره دستگاه لارنگوسکوپ وسیله ای داسی شکل است. که بیشتر برای لوله گذاری استفاده می شود، این دستگاه فواید بسیاری در زمینه های هوشبری و مراقبت های ویژه کاربرد دارد. همچنین می تواند دید شفاف و واضحی را از مسیر هوایی بیمار با لوله گذاری سریع فراهم کند. لوله گذاری به منظور قرار دادن لوله تراشه در نای بیمار برای کمک تنفس انجام می شود.

مرکز خدمات درمانی شیراز درمان با هدف تامین انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی مورد نیاز بیماران عزیز، می تواند به شما جهت خرید و یا اجاره این تجهیزات مشاوره داده و در صورت تمایل در سریعترین زمان ممکن اقلام مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهد.

چه کسانی از لارنگوسکوب استفاده میکنند:

در عملیات احیای قلبی و تنفسی پیشرفته و همچنین در اتاق های عمل و زمان بیهوشی از این وسیله استفاده می شود . تمام بخش های بیمارستانی و تیم های امداد و نجات و فوریت پزشکی ملزم به همراه داشتن این وسیله و آشنائی با روش بکارگیری آن می باشند . پزشکان بیهوشی، تکنسین های هوشبری و فوریت های پزشکی و پرستاران بخش های اورژانس و ویژه اغلب در روند احیای قلبی ریوی و درمان بیمار به لارنگوسکوپ و لوله گذاری داخل تراشه اقدام می کنند .

نحوه استفاده از لارینگوسکوپ

زمانی که بیمار به تنفس مصنوعی نیاز دارد، یک لوله به نام “لوله داخل شونده به نای” از طریق دهان یا بینی، وارد نای می‌شود. وقتی لوله کاملا درون نای قرار گرفت، پزشک با استفاده از لارینگوسکوپ، زبان را به آرامی به سمت بالا هدایت می‌کند تا بتواند از درستی مسیر لوله و هدایت صحیح لوله به سمت ریه‌ها اطمینان حاصل کند.

بخشهای دستگاه لارینگوسکوپ:

۱. دسته

۲. تیغه

تیغه را بر روی پایه scope قرار داده و دو قسمت را محکم به هم وصل کنید. تیغه را در دهان فرد از سمت راست زبان قرار داده و به آرامی زبان را به سمت چپ حرکت دهید. تیغه را به عقب دهان فرد پیش ببرید تا اپی گلوت فرد را ببینید.

انواع تیغه لارنگوسکوپ

۱. تیغه خمیده (مکینتاش): نوک آن به داخل فضای بین قاعده زبان و سطح خلفی اپی گلوت پیش برده می شود. حرکت به جلو و بالای تیغه که در امتداد محور دسته لارنگوسکوپ اعمال می شود لیگامانه ای هیپو اپی گلوتیک را کشیده و اپی گلوت را بالا می آورد و دهانه گلوت را در معرض دید قرار می دهد.

۲. تیغه مستقیم (میلر): نوک تیغه مستقیم از زیر سطح حنجره ای اپی گلوت عبور می کند. حرکت رو به جلو و بالای تیغه که در امتداد محور دسته اعمال می شود اپی گلوت را به طور مستقیم بالا کشیده تا دهانه گلوت در معرض دید قرار گیرد. پایین بردن یا حرکت غضروف تیروئید بیمار به اطراف توسط دست راست متخصص بیهوشی و از خارج گردن ممکن است ظاهر شدن دهانه گلوت را تسهیل نماید.

۳. تیغه نوک خمیده (Heaine): این تیغه شبیه به تیغه مکینتاش است اما یک نوک مفصلی دارد و یک اهرم که توسط شست دست چپ متخصص بیهوشی کشیده می شود. سپس اهرم به این دستگاه به داخل والکولا وارد می گردد.

اجاره دستگاه لارنگوسکوپ

نکات قابل توجه برای اجاره دستگاه لارنگوسکوپ

اگر بعد از تمیز کردن دستگاه و اتصال مجدد تیغه به دسته، لارینگوسکوپ مشکل داشت راه‌هایی جهت رفع آن وجود دارد. اگر هیچ نوری مشاهده نمی‌شود، چند احتمال می‌تواند وجود داشته باشد:

• لامـپ به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد
• باتری دستگاه تمام شده
• کنده شدن کروم روی تیغه

راه حل‌:

• از باتری‌های جدید استفاده کنید.
• لامپ را تعویض کنید.

در صــورتــی کــه لارینگوسکوپ هـنــوز کـار نمی‌کند، مسیر الکتریکی باید بررسی شود. Electrical meter بهترین وسیله برای بررسی این موضوع است اما اگر شما به این چنین وسیله‌ای دسترسی ندارید، روشی دیگر و ساده‌تر پیشنهاد می‌شود. یک قطعه سیم به طول ۶ اینچ را برداشته و هر دو انتهای عایق آن را لخت کنید. یک انتهای سیم را دور لامپ چراغ قوه ببندید سپس پایه لامپ را به سمت بالا (ترمینال مثبت) باتری و سر دیگر را به سمت پایین (ترمینال منفی) نگه دارید. لامــپ در صـورت عبـور جـریـان روشـن خـواهـد شد.

موسسه خدمات پرستاری و پزشکی در منزل شیراز درمان با ارائه خدماتی چون اجاره لارنگوسکوپ مخصوص بیمار کمک شایانی به همشهریان عزیز خود کرده تا باعث بهبود سریع بیماران و رفاه حال خانواده بیماران شود.
برای توضیحات کامل خدمات این موسسه و اجاره انواع تجهیزات پزشکی از جمله اجاره دستگاه لارنگوسکوپ در شیراز میتوانید به سایت شیراز درمان و یا با شماره این مرکز تماس فرمایید.
موسسه خدمات پرستاری و پزشکی شیراز درمان بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدماتی چون پزشک در منزل،پرستار کودک و بیمارو سالمند،اجاره تجهیزات پزشکی و…به همشهریان خود میباشد.

برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

اشتراک گذاری:

: امتیاز مقاله

مقالات برگزیده
خدمات
مطالب آموزشی مشابه

درخواست مشاوره