اکوی قلب در منزل شیراز
اکوی قلب یک روش پیچیده تر و تخصصی تر از نوار قلب است. برای انجام این کار نسبت به نوار قلب که مدت بیشتری صرف می شود. نماد حقیقی دیواره های قلبی و دریچه های قلب ابتدای سرخک های بزرگ را نشان می دهد . در اصل اکوی قلب امکان این را می دهد که ضربان قلب بیمار و پمپاژ قلب را پزشک مشاهده کند . البته باید توجه داشته باشید که داشتن دانش این کار و تخصص انجام دادن این کار برای افراد غیر از افراد متخصص امکان پذیر نمی باشد .یکی از مزایای اکوی قلب یا دستگاه اکوکاردیوگرافی قلب این است که متخصص میتواند قلب را در حال حرکت ببیند و اینکه قلب به چه صورتی خون را پمپاژ می کند و همچنین نحوه عملکرد دریچه های قلب را نیز نشان می دهد.
تفاوت اکو قلب در منزل و نوار قلب در منزل
نوار قلب ثبت فعالیت های مکانیکی و الکتریکی قلب می باشد که در چند دقیقه انجام می شود برای نوار قلب فرد به صورت طاق باز میخوابد و الکترودهایی در قفسه سینه بیمار و انتهای پا قرارداده می شود.
برای گرفتن اکوی قلب در منزل فرد به پهلو و یا به پشت دراز می کشد و همچنین از پروب برای گرفتن اکو استفاده می شود که ژل را بر روی پروب ریخته و بر روی سینه کشیده می شود و نمای دقیقی از دیواره‌های قلبی، دریچه‌ها و ابتدای سرخرگهای بزرگ را نشان میدهد و همچنین از الکترود های مختلف استفاده می شود که ژل زده و این الکترودها را در قسمت های مد نظر به صورت ثابت قرار داده می شود .
اکوی قلب نشان دهنده :
• اندازه ی قلب
• قدرت پمپاژ کردن
• آسیب دیدن ماهیچه ی قلبی
• مشکلات دریچه ای
• نقایص قلبی

برای انجام اکوی قلب در منزل تمام تجهیزات فراهم شده است و نگران نباشید زیرا اکوی قلب توسط یک متخصص و فوق تخصص قلب برای شما در منزل انجام می شود .اکو قلب یک روش ایمن و غیرتهاجمی است و با استفاده از امواج صوتی ساختمان قلب را به پزشک نشان می دهد .به طور کلی می توان گفت اکو قلب یک کار حساس است و حتما باید توسط متخصص قلب انجام شود، پزشکی که برای شما فرستاده می شود تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای اکو همراه او هستند و شما اکو را بدون هیچ استرس و نگرانی در منزل خود انجام می دهید .

نوار قلب در منزل
الکترود هایی از دستگاه به قسمت هایی از بدن بیمار وصل می شود تا دستگاه فعالیت الکتریکی قلب را بر روی کاغذی که درجه بندی شده است ثبت کند.نوار قلب یا ECG یک آزمایش ساده و بدون درد است که امکان مشاهده ی فعالیت الکتریکی قلب شما را برای پزشک امکان پذیر می سازد . بهترین روش برای تشخیص مشکلات قلبی، گرفتن نوار قلب استیکی در شرایطی ممکن است بیمار نتواند برای انجام نوار قلب به بیمارستان یا درمانگاه مراجعه کند میتوانید گرفتن نوار قلب را در منزل با موسسه خدمات پرستاری و پزشکی شیراز درمان تجربه کنید.

اکو قلب در منزل شیراز

چه زمانی به گرفتن نوار قلب در منزل نیاز است؟

1. قفسه ی سینه شما درد کند و از این ناحیه احساس درد شدید داشته باشید .

2. تپش قلب شدید داشته باشید .

3. احساس درد از ناحیه قلب داشته باشید .

4. به راحتی نتوانید نفس بکشید و هنگام تنفس درد داشته باشید.

چگونگی گرفتن نوار قلب
نوار قلب به وسیله ی الکترود های نرم که با ژل بر روی قفسه ی سینه و بازو و پای بیمار قرار داده می شود انجام می گیرد و این الکترودها 12 الی 15 عدد است که این الکترودها به سیم هایی وصل شده و این سیم ها به دستگاه مرتبط وصل می شوند.

قبل از گرفتن نوار قلب در منزل چه مواردی را باید رعایت کنیم؟(شرایط که قبل از نوار قلب فرد باید دارا باشد)
• قبل از گرفتن نوار قلب فرد نباید فعالیت های شدید داشته باشد و بعد از گرفتن نوار قلب فعالیت خود را می تواند از سر بگیرد .
• براش کردن (تمیز کردن مو زائد) برای قسمت هایی که الکترود قرار داده می شود و یا کل قسمت قفسه سینه و پا و قسمت باز براش شود .
• قبل از گرفتن نوار قلب وعده ی غذایی سنگینی مصرف نکرده باشد .
• فرد حتما هر دارویی که مصرف می کند قبل گرفتن نوار قلب به پزشک اطلاع بدهد تا در صورت زیان داشتن راهکاری را به بیمار ارائه داده شود .

متخصصان موسسه شیراز درمان در هر زمان و مکانی آماده ارائه خدماتی چون گرفتن اکو قلب در منزل و همچنین نوار قلب در منزل شما هستند. این موسسه جهت رفاه حال مریضان با بهترین امکانات آماده خدمت رسانی است.
برای اطلاع بیشتر از خدمات شرکت  با ما تماس حاصل فرمایید.