جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راه انتقال ابله میمون را بدانید

راه انتقال ابله میمون را بدانید

فهرست مطالب

راه انتقال ابله میمون را بدانید

به نقل از مهر، نوید شفیق گفت: انتقال ابله میمون از انسان به انسان، از طریق ترشحات تنفسی بزرگ منتقل می‌شود. بنابراین بر عکس کرونا، احتمال انتقال از طریق هوا کمتر است، و بیشتر از روابط و تماس‌های نزدیک منتقل می‌شود. البته این را باید در نظر داشت که ترشحات تنفسی بزرگ نیز هنگام سرفه و عطسه میتوانند مسافت قابل توجهی را طی کنند یا در تماس نزدیک قابل انتقال باشند.

وی افزود: البته این احتمال وجود دارد که این ویروس از طریق ارتباط جنسی نیز منتقل گردد.

وی ادامه داد: از همین رو لازم است نسبت به روابط نزدیک مراقب باشیم.

فوق متخصص مراقبت‌های ویژه، با اشاره به علائم ابله میمون افزود: در ابتدا به شکل سرماخوردگی و آنفلوانزا ظاهر می‌شود، و بعد از ۶ تا ۱۲ روز، با بزرگ شدن غدد لنفاوی، بثورات پوستی به شکل آبله بروز می‌کند.

وی گفت: به نظر می‌رسد آبله میمون نتواند بشدت کرونا شیوع پیدا کند، اما بدلیل خاطره بدی که از کووید ۱۹ داریم، نگران آبله میمون می‌شویم.

دکتر شفیق در ارتباط با میزان مرگ و میر ناشی از آبله میمون، افزود: میزان مرگ و میر آبله میمون خیلی زیاد نیست، اما اگر موارد ابتلاء افزایش یابد، قطعاً تعداد مرگ و میرها نیز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت بیماری آبله میمون در ایران، گفت: شرایط کشور ما مثل اروپا نیست و بعید می دانم موارد ابتلاء در ایران، زیاد شود.

شیوع آبله میمون چگونه است

آبله میمون با میزبان انسانی برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ در جمهوری دموکراتیک کنگو در یک پسر ۹ ساله اهل منطقه‌ای که آبله در آن در سال ۱۹۶۸ از بین رفته بود، شناسایی شد. از آن زمان تاکنون، اکثر موارد از نواحی روستایی و جنگل‌های بارانی حوزه‌ی رودخانه‌ی کنگو، به خصوص در جمهوری دموکراتیک کنگو گزارش شده‌اند و موارد انسانی گزارش شده از غرب و مرکز آفریقا افزایش یافته است.

برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

اشتراک گذاری:

: امتیاز مقاله

مقالات برگزیده
خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره