جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سویه جدید کرونای آفریقایی

تنفس سخت یکی ازعلائم خطرناک كوويد 19

فهرست مطالب

سویه جدید کرونای آفریقایی

آنچه ما در مورد نوع جدید کروناویروس در حال گسترش می دانیم نوع جدیدی از ویروس کرونا که باعث کووید-۱۹ می شود در آفریقای جنوبی شناسایی شده است و مقامات آنجا می گویند که بسیار نگران کننده است. سویه جدید، که ابتدا B.1.1.529 نامیده شد، توسط سازمان جهانی بهداشت، نوع Omicron نامگذاری شد.

ترس از شیوع بیماری در بسیاری از کشورها و فشار بر سیستم‌های بهداشتی، به‌طور بالقوه فرار از واکسن‌ها و پیچیده‌تر کردن تلاش‌ها برای بازگشایی اقتصادها و مرزها، موجی از ریسک گریزی را در بازارهای جهانی در روز جمعه ایجاد کرد. در حالی که اوراق خزانه‌داری افزایش یافت، شاخص‌های سهام و نفت خام سقوط کردند. دولت‌های سراسر جهان ممنوعیت ورود مسافران آفریقای جنوبی و کشورهای اطراف را آغاز کرده‌اند.

این چیزی است که ما تاکنون می دانیم:

چه تفاوتی در مورد این نوع وجود دارد؟ دانشمندان می گویند نوع Omicron دارای تعداد زیادی جهش در پروتئین اسپایک خود است که نقش کلیدی در ورود ویروس به سلول های بدن دارد. این نیز همان چیزی است که توسط واکسن ها هدف قرار می گیرد. محققان هنوز در حال تلاش برای تعیین اینکه آیا این بیماری نسبت به سویه های قبلی قابل انتقال است یا کشنده تر است.

از کجا آمده است؟

تا الان فقط حدس و گمان هست یکی از دانشمندان مؤسسه ژنتیک UCL در لندن گفت که احتمالاً در طی عفونت مزمن یک فرد دچار نقص سیستم ایمنی، احتمالاً در یک بیمار HIV/AIDS درمان نشده، تکامل یافته است. آفریقای جنوبی دارای ۸.۲ میلیون نفر مبتلا به HIV است که بیشترین میزان در جهان است. نوع بتا، جهشی که سال گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد، همچنین ممکن است از یک فرد آلوده به HIV باشد.

چقدر گسترده است؟

به گفته تولیو دی اولیویرا، استاد بیو انفورماتیک که مؤسسات توالی یابی ژن را در دو آفریقای جنوبی اداره می کند، نتایج اولیه آزمایش PCR نشان داد که ۹۰ درصد از ۱۱۰۰ مورد جدید گزارش شده در روز چهارشنبه در استان آفریقای جنوبی که شامل ژوهانسبورگ می شود، ناشی از نوع جدید بوده است. دانشگاه ها. در همسایه بوتسوانا، مقامات روز دوشنبه چهار مورد را در افرادی که به طور کامل واکسینه شده بودند ثبت کردند. در هنگ کنگ، مسافری از آفریقای جنوبی مبتلا به این نوع بیماری بود و مورد دیگری نیز در فردی که در اتاق هتلی در آن سوی سالن قرنطینه شده بود شناسایی شد. اسرائیل همچنین یک مورد را در مردی شناسایی کرده است که اخیراً به مالاوی سفر کرده است. بلژیک همچنین گفت که یک مورد مربوط به نوع جدید کووید-۱۹ را در فردی که از خارج از کشور سفر کرده بود، تایید کرده است

سایر کشورها چگونه واکنش نشان می دهند؟ بریتانیا ممنوعیت موقت پرواز از شش کشور آفریقایی را صادر کرد و کشورهای دیگر نیز از این روند پیروی کردند. سنگاپور ورود افرادی را که در ۱۴ روز گذشته در آفریقای جنوبی و کشورهای اطراف، “غیر موجه” است.

این نوع چقدر نگران کننده است؟

برای گفتن خیلی زود است WHO گفت این نوع “با سرعت بیشتری نسبت به افزایش عفونت های قبلی شناسایی شده است.

نشان می دهد که این نوع ممکن است مزیت رشد داشته باشد.” اما همچنین اشاره کرد که کمتر از ۱۰۰ توالی ژنومی کامل از سویه جدید موجود است که می‌تواند به زمان لازم برای مطالعه نحوه مقایسه آن با سویه‌های قبلی و تأثیر آن بر درمان‌ها و واکسن‌های کووید اضافه کند. ویروس‌ها همیشه جنشان می دهد که این نوع ممکن است مزیت رشد داشته باشد.” اما همچنین اشاره کرد که کمتر از ۱۰۰ توالی ژنومی کامل از سویه جدید موجود است که می‌تواند به زمان لازم برای مطالعه نحوه مقایسه آن با سویه‌های قبلی و تأثیر آن بر درمان‌ها و واکسن‌های کووید اضافه کند. ویروس‌ها همیشه جهش می‌یابند، با تغییراتی که گاهی ویروس را ضعیف‌تر می‌کند یا گاهی آن را در فرار از آنتی‌بادی‌ها و آلوده کردن انسان‌ها ماهرتر می‌کند. واکسن‌های کووید نشان داده‌اند که در برابر انواع قبلی مؤثر هستند و قرص‌هایی که توسط Merck & Co. و Pfizer Inc. هم‌چنین ممکن است درمان‌های جدیدی ارائه کنند.

در مرحله بعد باید به چه چیزی توجه کنیم؟

در ایالات متحده، که اخیراً ممنوعیت یک ساله گردشگری را از بسیاری از نقاط جهان لغو کرده است، مشاور ارشد پزشکی آنتونی فائوچی گفت که می خواهد داده های بیشتری را ببیند. مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری، این نوع را – که برای اولین بار در آفریقای جنوبی و بوتسوانا شناسایی شد – به عنوان “نوع نگرانی” اختصاص داد. BioNTech انتظار دارد اولین داده‌های آزمایش‌های آزمایشگاهی درباره نحوه تعامل آن با واکسن خود ظرف دو هفته دریافت کند.

برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

اشتراک گذاری:

: امتیاز مقاله

مقالات برگزیده
خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره