جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فلورونا بیماری همزمان کرونا و آنفلوانزا

فلورونا بیماری همزمان کرونا و آنفلوانزا

فهرست مطالب

فلورونا چیست؟

در موارد افزایش ابتلا به نوع Omicron، مردم اکنون نگران بیماری “فلورونا” هستند که اولین بار در سال گذشته در اسرائیل گزارش شد.

فلورونا ترکیبی از آنفولانزا،کرونا و عفونت مضاعف کووید-۱۹ است،در واقع وضعیتی که در آن بیمار هم به ویروس کووید-۱۹ و هم آنفولانزا مبتلا می شود.

متخصصان خاطرنشان کردند که این بیماری را می توان “عفونت مضاعف” یا “عفونت همزمان” نامید. دانشمندان دریافتند افرادی که هم به کرونا ویروس و هم به ویروس های آنفلوانزا مبتلا شده اند،بیش از چهار برابر بیشتر از افرادی که به تازگی کرونا داشته اند،نیاز به اکسیژن داشته و دونیم برابر بیشتر احتمال خطر مرگ دارند.

آیا فلورونا یک نوع جدید کووید است؟

خیر، ما نمی‌توانیم فلورونا را نوع جدیدی از کرونا بنامیم، زمانی که ویروس های آنفولانزا و کرونا به طور همزمان در بدن وجود داشته باشند، به عنوان بیماری فلورونا در نظر گرفته می شود.با این حال، سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد که می توان با تلقیح واکسن برای آنفولانزا و کووید-۱۹ از وضعیت فلورونا جلوگیری کرد.

علائم احتمالی فلورونا چیست؟

هر دو آنفولانزا و کووید-۱۹ بیماری هایی هستند که به سیستم تنفسی شما ضربه می زند و هر دو علائم کم و بیش مشابهی دارند. طبق سازمان جهانی بهداشت، علائم هر دو آنفولانزا و کووید-۱۹ ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، با این حال، برخی از علائم رایجی که مورد توجه قرار گرفته اند شامل:

از دست دادن چشایی و بویایی

سرماخوردگی و سرفه

از دست دادن اشتها

درد مداوم در قفسه سینه

تنگی نفس یا مشکل در تنفس

گلو دردی

آبریزش یا گرفتگی بینی

درد عضلانی، درد مفاصل و بدن

سردرد

استفراغ و اسهال

چگونه می توانیم از خود در برابر این بیماری جدید محافظت کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از بروز آنفولانزا یا کرونا در وهله اول، واکسینه شدن علیه هر دوی آنهاست.در حال حاضر، چنین واکسنی وجود ندارد که بتواند از هر دو بیماری به طور همزمان پیشگیری کند. با این حال، یک موسسه تحقیقات پزشکی روسیه اعلام کرد که آزمایش‌های بالینی واکسن مختلط آنفولانزا و کووید-۱۹ را در پایان سال جاری آغاز خواهد کرد.از آنجایی که هر دو بیماری علائم مشابهی دارند، روش های وقایه وی نیز مشابه هستند از جمله:

از مکان های شلوغ دوری کنید.

رعایت فاصله مناسب در بیمارستان ها.

زمانی که در یک صف ایستاده اید فاصله ای به اندازه طول بازو حفظ کنید.

غذاهای خیابانی یا غذاهای نیمه پخته نخورید.

از دست زدن به درها، دستگیره ها و اشیاء ناشناس در محیط اطراف خود در خارج از خانه خودداری کنید.

پنجره ها و درهای خانه خود را برای تهویه مناسب باز کنید.

در صورت مشاهده هر گونه علائم و نشانه ها فورا خود را قرنطینه کنید.

با در نظر گرفتن سناریوی فعلی چه انتظاری باید داشت؟

ویروس هایی که باعث۱۹ COVID– می شوند با سرعت زیادی در حال جهش هستند. کارشناسان هر روز در حال کشف سویه های ویروسی جدید هستند.پیش بینی مسیر چگونگی تکامل یا رفتار این ویروس ها در آینده نزدیک غیرممکن به نظر میرسه.

در حالی که هیچ تعریفی از فلورونا توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) وجود ندارد، ولی به تفصیل اعلام کرده است که امکان ابتلا به هر دو بیماری کووید-۱۹ و آنفولانزا به طور همزمان وجود دارد و موثرترین راه برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و ابتلا به کووید-۱۹ و آنفولانزا شدید، واکسیناسیون با هر دو واکسن است.”

برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

اشتراک گذاری:

: امتیاز مقاله

مقالات برگزیده
خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره