جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا ویروس کرونا در هوا معلق هست؟

سندروم پس از کرونا

فهرست مطالب

آیا ویروس کرونا در هوا موجب مبتلا شدن به بیماری میشود؟
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیام طبرسی رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اصلی‌ترین راه انتقال ویروس کرونا، انتقال فرد به فرد است که از طریق قطرات ریز تنفسی پخش می‌شود. ویروس کرونا همچنین در حالت تماسی، رعایت نکردن فاصله یک تا دو متری با فرد بیمار، قطرات ناشی از بازدم، سرفه، عطسه یا صحبت کردن فرد بیمار سبب انتقال می‌شود.
طبرسی اظهار کرد: احتمال این که ویروس در هوا معلق بماند به صورت معمول وجود ندارد، ولی ویروس کوید ۱۹ در محیط‌های سربسته مثل icu و جا‌هایی که بیماران دستگاه‌های کمک تنفسی استفاده می‌کنند می‌تواند از طریق هوا باعث انتقال به فرد دیگری شود.
رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری استفاده از دستگاه‌های بخور در بخش مراقبت‌های ویژه را یکی دیگر از عوامل معلق ماندن ویروس کرونا در هوا ذکر کرد و توجه کادر درمان به توصیه‌ها بهداشتی را مورد تاکید قرار داد.

آیا با گرم تر شدن هوا، گسترش ویروس کرونا متوقف می شود؟
اگر همه چیز به خوبی پیش برود، ممکن است عوامل بیماری زای ویروس جدید «SARS-CoV-2» نیز مانند ویروس انفلوانزا با آغاز فصل بهار و افزایش درجه حرارت، نابود شده و گسترش بیماری « کووید ۱۹» متوقف شود. دراین صورت دوره ابتلا به ویروس کرونا مانند انفلوانزا، در اواخر فصل زمستان به پایان می رسد.

هوای سرد و خشک برای ویروس کرونا بسیار مناسب است!

هرچه که هوا گرمتر می شود، شرایط برای بسیاری از ویروس ها دشوارتر می شود. پیچمن می گوید: «پیرامون ویروس کرونا را یک لایه چربی گرفته است….». این لایه چربی در برابر گرما زیاد مقاومت ندارد و به این ترتیب وقتی که هوا گرم تر می شود، این ویروس به سرعت از بین می رود.

رطوبت هوا نیز بر قابلیت انتقال ویروس های تنفسی تاثیرگذار است. همین که عوامل بیماری زا با یک عطسه شدید از دستگاه تنفسی خارج شدند، در هوا شناور می شوند. پیچمن در ادامه گفت: «در روزهای سرد و معمولا خشک زمستانی، قطرات کوچک همراه با ویروس ها در مقایسه با زمانی که رطوبت هوا بالا است، مدت بیشتری در هوا شناور هستند»

برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

اشتراک گذاری:

: امتیاز مقاله

مقالات برگزیده
خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره