تزریق آمپول پروژسترون درمنزل شیراز

وصل سرم و تزریق در منزل شیراز

آمپول پروژسترون یک داروی هورمونی است که برای درمان طیف وسیعی از شرایط از جمله ناباروری، خونریزی غیر طبیعی رحم، و اختلالات قاعدگی استفاده می شود. آمپول پروژسترون یک داروی تجویزی است که برای بازگرداندن دوره‌های قاعدگی طبیعی (آمنوره) یا خونریزی غیرطبیعی به دلیل سطوح پایین هورمون استفاده می‌شود. این دارو همچنین برای پیشگیری از بارداری و درمان برخی از سرطان ها استفاده می شود. تزریق پروژسترون ممکن است به تنهایی یا همراه با سایر داروها استفاده شود.

 

تزریق پروژسترون در منزل شیراز
تزریق پروژسترون در منزل شیراز

 

نحوه عملکرد آمپول پروژسترون

پروژسترون یک هورمون جنسی زنانه است که نقش مهمی در چرخه قاعدگی، بارداری، و شیردهی ایفا می کند. آمپول پروژسترون با افزایش سطح پروژسترون در بدن، اثرات مختلفی را ایجاد می‌کند.

  • آمپول پروژسترون با کمک به رشد و بلوغ تخمک ها و آماده سازی رحم برای بارداری، احتمال بارداری را افزایش می دهد.
  • آمپول پروژسترون با کاهش میزان خونریزی، به درمان خونریزی غیر طبیعی رحم کمک می کند.
  • آمپول پروژسترون با تنظیم چرخه قاعدگی، به درمان اختلالات قاعدگی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کمک می کند.
  • آمپول پروژسترون با جلوگیری از تخمک گذاری و لقاح، از بارداری جلوگیری می کند.
  • آمپول پروژسترون برای درمان برخی از سرطان ها مانند سرطان سینه و سرطان رحم استفاده می شود.

 

عوارض جانبی آمپول پروژسترون

آمپول پروژسترون ممکن است عوارض جانبی مختلفی داشته باشد، از جمله:

•افزایش وزن

•افزایش اشتها

• خلق و خو

•سردرد

•خستگی

•حساسیت سینه

•خونریزی نامنظم

این عوارض جانبی معمولاً خفیف هستند و پس از چند هفته یا چند ماه از بین می روند. با این حال، اگر عوارض جانبی شما شدید یا آزاردهنده است، باید با پزشک خود صحبت کنید. در برخی موارد، آمپول پروژسترون می تواند عوارض جانبی جدی تری ایجاد کند، از جمله:آمپاس پستان، ترومبوز ورید عمقی (DVT)،آمبولی ریه، سکته مغزی، تشنج، سرطان سینه، اگر هر یک از این عوارض جانبی را تجربه کردید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

 

تزریق پروژسترون در منزل شیراز
تزریق پروژسترون در منزل شیراز

 

تزریق آمپول پروژسترون برای جلوگیری از سقط جنین

در برخی موارد پزشکان برای خانم‌هایی که در دوران حاملگی در معرض خطر سقط جنین هستند، آمپول پروژسترون را تجویز می‌کنند. در این صورت به آنها کمک می‌شود تا بارداری موفقی را پیش ببرند. اما مطالعات جدید نشان می‌دهد که این تجویز ممکن است چندان هم موثر نباشد. حتی بعضی از شواهد نشان داده است که تزریق progesterone احتمال دارد خطر سقط جنین را افزایش دهد! بنابراین چنین به نظر می‌رسد که نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد.

در حال حاضر نیز در بسیاری از موارد پزشکان تزریق آمپول پروژسترون را برای زنانی که سقط‌های مکرر داشته‌اند، تجویز می‌کنند. گاهی هم دیده شده است که تزریق این آمپول در جلوگیری از سقط جنین واقعا اثرگذار بوده است. درمان‌های پروژسترون در زنانی که در معرض خطر زایمان زودرس هستند نیز صورت می‌گیرد.

 

وصل سرم و تزریق در منزل شیراز
وصل سرم و تزریق در منزل شیراز

 

روش تزریق آمپول پروژسترون در منزل شیراز چگونه است؟

آمپول پروژسترون راه حل بسیاری از مشکلات ناباروری و سقط جنین می باشد. استفاده از داروهای هورمونی حتما باید با تجویز پزشک متخصص صورت پذیرد.

با توجه به این که یکی از رایج ترین دلایل ناباروری کمبود هورمونی به نام پروژسترون می باشد. زمانی که به دکتر معالج شما را معاینه می کند، و تشخیص می دهد، که مشکل ناباروری دارید، اولین موردی که حتماً آن را بررسی می کند، سطح هورمون پروژسترون است.

بیشتر افرادی که تحت IVF هستند، و یا این که سطح هورمون پروژسترون آن ها پایین است، تزریق این آمپول  تجویز می شود. آمپول پروژسترون به صورت عضلانی در باسن تزریق می شود.داروی پروژسترون به صورت تزریق عضلانی به بدن وارد می شود. به همین علت امکان تزریق آمپول پروژسترون در منزل نیز است.

اگر شما توانایی رفتن به کلینیک یا بیمارستان برای تزریق پروژسترون را ندارید، می توانید از خدمات تزریق آمپول پروژسترون در منزل مرکز پرستاری شیرازدرمان درمنزل در  شیراز استفاده کنید.