جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انجام تست کرونا در منزل شیراز

تست pcr

فهرست مطالب

روش مناسب غربالگری کرونا چیست؟
شناسایی افراد مبتلا و جداسازی افراد بیمار و سالم، به اصطلاح غربالگری نامیده می‌‌شود. برای انجام شناسایی، انتخاب روش مناسب تشخیص، بسیار حائز اهمیت است.
با توجه به این موضوع، تست کرونا آنتی بادی در منزل نمی‌تواند روش مناسبی برای غربالگری باشد. برای ساخته شدن آنتی بادی مدت زمان زیادی نیاز است تا در صورت ابتلا به بیماری، پاسخ تست آنتی بادی مثبت شود. زمان مورد نیاز برای ساخته شدن آنتی بادی، به شرایط سلامت و توانایی نشان دادن عکس‌العمل بدن وابسته است. به عبارت دیگر، فرد مورد نظر مبتلا شده و علائم بیماری را دارد. اما به دلیل عدم ساخته شدن آنتی بادی، پاسخ تست کرونا آنتی بادی به اشتباه منفی گزارش می‌‌شود. به همین جهت روش مناسب غربالگری کرونا، تست pcr کرونا می‌باشد.
آیا می‌توان به دقت آزمایش کرونا در محل اعتماد کرد؟
همانطور که می‌دانید مدت زیادی از حضور این ویروس در بین ما گذشته است و در این مدت دانشمندان، برای یافتن آزمایشات دقیق تشخیصی، تلاش بسیاری کرده‌اند. تا به الان می‌توان گفت که دقیق‌ترین تست موجود، همان تست پی سی آر است که بالاتر راجعه به آن گفته بودیم. البته هیچ آزمایشی بدون خطا نیست و عوامل متعددی در صحت نتیجه‌ی یک آزمایش موثر هستند.
عوامل موثر بر دقت تست کرونا در منزل عبارتند از:

۱- رعایت نکات موجود در فرآیند نمونه‌گیری و نیز زمان انجام نمونه‌گیری

۲- روش صحیح انتقال نمونه به آزمایشگاه جهت تست کرونا در منزل

۳- سلامت کیت‌های آزمایشگاهی و دستگاه‌های درگیر در انجام آزمایش

۴- دقت فرد انجام دهنده‌ی آزمایش

تست کرونا

برخی از افراد این‌گونه فکر می‌کنند که اگر حضوری به آزمایشگاه مراجعه کنند نتیجه‌ی مطمئن‌تری می‌گیرند و  تست کرونا در منزل دقت بالایی ندارد. درحالی که اگر نکات گفته شده رعایت شود،  تست کرونا در منزل نه تنها تفاوتی با انجام آن در مراکز درمانی نخواهد داشت بلکه به مراتب مطمئن‌تر و ایمن‌تر از انجام آن در محیط شلوغ آزمایشگاه است.
چه افرادی باید تست کرونا در منزل انجام دهند؟
توصیه می‌شود افرادی که دچار علائم ابتلای به ویروس کرونا هستند و کسانی که به‌تازگی با یک فرد مبتلا به کرونا در تماس بوده‌اند، تست کرونا در منزل انجام دهند. با افزایش آمار مبتلایان، ترس عمومی سبب شده تا برخی از افرادی که علائمی ندارند درخواست انجام آزمایش دهند تا با ورود به قرنطینه از ابتلای دیگران به این بیماری جلوگیری کنند. در چنین شرایطی اولویت  تست کرونا در منزل با کسانی است که علائم ابتلا به ویروس را دارند. همچنین افراد با بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون، ضعف سیستم ایمنی، مشکلات تنفسی و غیره، در صورت وجود علائم باید تست کرونا در منزل را انجام دهند تا اگر مبتلا شده‌اند هرچه سریعتر تحت درمان و قرنطینه قرار بگیرند.

چه مدت باید منتظر نتیجه‌ ی تست کرونا بمانیم؟
بدون شک در این شرایط، به وجود آمدن علائم در هر فردی، سبب ایجاد نگرانی و اضطراب در او خواهد شد. ما در شیراز درمان برای اطمینان هرچه سریعتر افراد متقاضی و دارای علائم از سلامت خود و کاهش استرس و نگرانی آن‌ها، نتیجه تست کرونا در منزل را ۲۴ یا ۴۸ ساعت (به انتخاب شما) پس از انجام نمونه‌گیری ارائه خواهیم داد.

برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

اشتراک گذاری:

: امتیاز مقاله

مقالات برگزیده
خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره