جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بیماری کرونا و راه های پیش گیری

فهرست مطالب

بیماری کرونا و راه های پیش گیری:

کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses)، خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری های شدیدتری همچون سارس و مرس را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. تاکنون هفت نمونه از ویروس کرونا کشف شده است. آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

اما در اوایل ژانویه سال ۲۰۲۰ ، سازمان بهداشت جهانی نوع جدیدی را شناسایی کرد: کروناویروس ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-nCoV) در چین. در اواخر ژانویه ، ۳۰۰ مورد تأیید شده در چین وجود داشت و تعداد کشته شدگان که هنوز هم در تک رقم ها بودند ، اما در حال افزایش است. و با وجود غربالگری در فرودگاه ، یک مسافر اولین ویروس را به ایالات متحده آورده بود.
غالباً یک ویروس کرونا باعث علائم عفونت تنفسی فوقانی مانند آبریزش بینی ، سرفه و گلو درد می شود. شما می توانید آنها را با استراحت و داروهای بدون نسخه درمان کنید . ویروس کرونا همچنین می تواند باعث عفونت گوش میانی در کودکان شود. دوره نهفتگی ویروس کرونا می تواند از یک تا ۱۴ روز طول بکشد و ویروس در طی این دوره میتواند عفونی شود.
بیشتر ویروس کرونا به همان شیوه ای عمل می کنند که سایر ویروس های سرماخوردگی عمل می کنند: از طریق سرفه و عطسه ، با دست زدن به دست یا صورت فرد آلوده یا لمس کردن چیزهایی که افراد آلوده به آن دست زده اند انتقال می یابد.

انواع ویروس کرونا:

انواع مختلف ویروس های کرونا انسانی موجب انواع مختلف بیماری میشود در حال حاضر شش نوع شناخته شده از ویروس کرونا وجود دارد که می تواند انسان را آلوده کند.

انواع متداول عبارتند از:
• ۲۲۹E (آلفا کروناویروس)
• NL63 (آلفا کروناویروس)
• OC43 (قرنطینه ویروس بتا)
• HKU1 (کرونا ویروسی بتا)
علائم بیماری کرونا ویروس :
از علایم اصلی این بیماری، تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است و بیمار ممکن است سرفه های چند روزه بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است. در بیشتر موارد ، شما نمی دانید که آیا یک ویروس کرونا یا ویروس سرماخوردگی دارید.

علائم بیماری کرونا

شما می توانید آزمایشاتی ، از جمله نمونه برداری از مخاط بینی و گلو و خون را انجام دهید ، تا بدانید که آیا سرماخوردگی شما ناشی از کرونا ویروس ایجاد شده است. نتایج آزمایش باعث تغییر در نحوه علائم شما نمی شود ، که به طور معمول در چند روز از بین می روند.

اما اگر یک عفونت کرونا ویروس به دستگاه تنفسی تحتانی (نای و ریه ) سرایت کند ، می تواند به خصوص در افراد مسن ، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، باعث ذات الریه شود .

راه پیشگیری از ویروس کرونا :
هیچ واکسنی برای ویروس کرونا وجود ندارد. برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، همان کارهایی را انجام دهید که از برای پیشگیری از سرماخوردگی انجام می دهید :

– دستان خود را کاملاً با صابون و آب گرم یا با یک ضدعفونی کننده دست بشویید .

– دست و انگشتان را به چشم ، بینی و دهان نمالید.

– از تماس نزدیک با افراد آلوده خودداری کنید.

راه های پیشگیری بیماری کرونا

درمان کرونا :

هیچ درمان خاصی برای ویروس کرونا وجود ندارد، شما می توانید به همان روشی که سرماخوردگی را درمان می کنید ، عفونت ویروس کرونا را بهبود ببخشید:

– استراحت فراوان کنید.
– مایعات بنوشید.
– برای رفع گلو درد و تب از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. اما به کودکان یا نوجوانان زیر ۱۹ سال آسپرین ندهید. به جای آن از ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید.
– بخور نیز می تواند به بهبود گلو درد کمک کند.

بیمار به‌ قدر کافی اکسیژن دریافت کند و درصورت لزوم استفاده از دستگاه ونتیلاتور برای فرستادن هوا به ریه‌ها انجام می شود.
حتی هنگامی که ویروس کرونا باعث MERS یا SARS در سایر کشورها می شود ، نوعی عفونت کرونا ویروس که در ایالات متحده شایع است ، تهدیدی جدی برای بزرگسالان سالم نیست. اگر بیمار شدید، علائم خود را درمان کرده و در صورت بدتر شدن با پزشک تماس بگیرید.

پیشگیری به صورت طب سنتی:
ویروس کرونا طبع سردی دارد وبا خوردن گرمیها وگرم نگهداشتن محیط ویروس میمیردلطفا از خوردن ماست ودوغ وشیر وترشی وپرتقال ولیموترش یا شیرین یا شلغم بپرهیزید.
ولی چی بخوریم تا ویروس نابود شود؟
خرما عسل شیره انگور یا گردو یا پسته یا فندق وبادام یا پودر فلفل سیاه یا زنجبیل یا دارچین یا نارگیل یا سیر با غذا یا سیرترشی یا فلفل ترشی با غذا بخوریم سوخت وساز سلولی بالا میره آنقدر که ویروس را میکشد
عرق نعنا یا پونه یا آویشن طبع گرمی داره ویروس را میکشد
سعی کنید غذاهای شل وآبکی نخورید مگر اینکه تو غذا پودر زنجبیل یا فلفل سیاه یا دارچین بریزید تا سریع هضم شده و معده بلغمی نشود
ضمنا از دود اسپند ویا عنبرنسارا حتما استفاده کنید و گل نرگس ببویید تا به آنفلوانزا یا کرونا مبتلا نشوید.

برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

اشتراک گذاری:

: امتیاز مقاله

مقالات برگزیده
خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره