جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نقش ویتامین ب ۱۲ در کووید-۱۹

نقش ویتامین ب 12 در کووید-19

فهرست مطالب

نقش ویتامین ب ۱۲ در کووید-۱۹

ویتامین ب ۱۲ و نقش آن در کووید-۱۹ ویتامین ب ۱۲ یک ویتامین محلول در آب است، به این معنی که در بدن ذخیره نمی شود. همچنین یک ویتامین ضروری است که بدن شما نمی تواند آن را بسازد.

ویتامین ب ۱۲ یکی از ویتامین های مهم و حیاتی برای بدن است که سیستم ایمنی را تقویت میکند، میتواند از ابتلا به برخی حوادث قلبی و یا دیابت جلوگیری کند، کمبود ب ۱۲ میتواند با اختلال حافظه و عدم تعادل همراه باشد.

برخی مطالعات اولیه نشان دادند که مصرف ویتامین ب ۱۲ در بیمار کووید-۱۹ از ابتلا به نوع شدید بیماری جلوگیری میکند.

شواهد و مطالعات نشان میدهد که عده زیادی از بهبود یافتگان کووید-۱۹ از اختلال حافظه و همینطور ضعف عضلانی شکایت دارند که تجویز ویتامین ب ۱۲ توسط پزشک، تا حدود زیادی بهبودی داشتند.

هرگونه کمبود ویتامین ب ۱۲ یا شک به کمبود آن باید درمان شود.

درمان هم باید فقط تحت نظر پزشک باشد، هرقرص و شربت و هم آمپول برای آن وجود دارد، درمان سرخود توسط بیمار توصیه نمیشود، سطح خونی ب ۱۲ در آزمایش خون قابل سنجش میباشد.

کمبود این ویتامین درافراد مسن و افرادی که تغذیه مناسب ندارند، شایعه و نوعی کم خونی محسوب میشود (مگالوبلاستیک).

کمبود ویتامین ب۱۲ می تواند منجر به کم خونی با علائم مرتبط با خستگی، سبکی سر و رنگ پریدگی پوست شود. همچنین لیست طولانی از علائمی وجود دارد که می تواند ناشی از کمبود ویتامین ب۱۲ در رژیم غذایی باشد.

علائم شامل از دست دادن اشتها، گزگز یا بی حسی در دست ها، آشفتگی ذهنی، افسردگی، حملات پانیک، بی خوابی و تعادل و مشکلات راه رفتن است.

 

شیراز درمان با ارائه خدمات پرستاری در منزل تزریقات، وصل سرم ،ویزیت پزشک عمومی و متخصص در منزل در خدمت شما میباشد با ما در تماس باشید.

برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

اشتراک گذاری:

: امتیاز مقاله

مقالات برگزیده
خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره