آزمایش خون و چکاپ کامل در منزل

یکی از ابزارهای کار پزشکان در تشخیص بیماری‌ها، آزمایش است. پس از معاینه ی بالینی و گرفتن شرح حال دقیق از بیمار، بیماری‌های مختلفی مطرح می‌شوند. راه تشخیص این بیماری ها از یکدیگر، انجام آزمایش های مختلف است که گاهی هم از آنها به نام آزمایش چکاپ کامل بدن نام برده می‌شود.

آزمایش‌های تشخیصی که در جریان چکاپ بدن انجام می‌شوند، می‌توانند به روش‌های مختلفی به پزشک و بیمار کمک کنند. از جمله تشخیص بیماری، بررسی سیر بیماری، ارزیابی وضعیت سلامتی یا غربالگری. آزمایشات تشخیصی مختلف، با استفاده از نمونه گیری از بافت های بدن انجام می شوند مانند: خون، ادرار، مدفوع، مغز استخوان، مایع نخاعی، پوست، کبد، مخاط ها، دستگاه گوارش و …

تا کنون برای شما هم پیش آمده که از وضعیت جسمانی خود نگران شوید. و دلتان بخواهد با مشاوره پزشک آزمایش های مورد نیاز را برای چکاپ سلامت خود انجام دهید. گاهی نیز پزشک برای تشخیص بیماری خاص یا رد گزینه های احتمالی برای شما آزمایش می نویسد.

گاهی نیز ما کنجکاو می شویم که چه آزمایش هایی را باید برای چکاپ بدهیم و از هزینه چکاپ کامل اطلاع داشته باشیم و یا مایلیم که بتوانیم نتیجه ی آزمایش ها را خودمان تفسیر کنیم. آشنایی با آزمایش های عمومی یا چکاپ های رایج به خاطر حضور مستمر در زندگی ما بر کسی پوشیده نیست.

آزمایش خون چکاپ کامل در منزل در شیراز

آزمایش خون چکاپ کامل در منزل در شیراز

 

در چه شرایطی آزمایش در منزل توصیه می شود؟

بسیاری از افراد به دلیل شرایط خاص خود توانایی مراجعه به آزمایشگاه را ندارند. برای مثال افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام داده باشند، بیماران، معلولین، سالمندان، کودکان یا زنان باردار، تحمل و توانایی انتظار در صف آزمایشگاه ها را ندارند. به همین دلیل بهتر است از خدمات آزمایش درمنزل استفاده کنید.

همچنین محل زندگی برخی افراد فاصله زیادی تا آزمایشگاه دارد و انجام آزمایش در منزل آن ها را از رفت و آمد و گرفتار شدن در ترافیک معاف می دارد.

برخی دیگر از اشخاص نیز برنامه بسیار فشرده ای دارند و زمان کافی برای مراجعه به آزمایشگاه را ندارند. در این شرایط حالت بهینه در استفاده از سرویسی است که مجموعه‌ی شیراز درمان ارائه می‌دهد: نمونه گیری و آزمایش در منزل در شیراز.  با یک تماس تلفنی با مجموعه ما، آزمایشگاه را به خانه بیاورید.

آزمایش در منزل چگونه انجام می شود؟

نمونه گیری در منزل شرایط خاصی ندارد. شما بعد از تماس با ما، با هماهنگی انجام شده،متخصص این سرویس به منزل شما مراجعه کرده و اقدام به گرفتن نمونه از بیمار می کند و نمونه توسط تیم ما به آزمایشگاه فرستاده می شود. پس از انجام آزمایش، درصورتی که مایل باشید جواب آزمایش در اسرع وقت با پیک برای شما ارسال خواهد شد. همچنین می‌توانید نتیجه‌ی آزمایش را به‌صورت اینترنتی نیز مشاهده و دریافت کنید.

چه آزمایش هایی در منزل انجام می شوند؟

سرویس نمونه گیری درمنزل شیرازدرمان طیف وسیعی از آزمایش های عمومی و حتی تخصصی را در بر می گیرد. آزمایش خون، آزمایش هورمون، نمونه گیری ادرار، آزمایش تیرویید، تست بارداری، پاتوبیولوژی، هماتولوژی، و… تعدادی از آزمایش های قابل انجام در منزل می باشند.

 

آزمایش خون چکاپ کامل در منزل

آزمایش خون چکاپ کامل در منزل

آزمایش تیروئید در منزل

آزمایش تیروئید یکی از پرتکرارترین و متداول‌ترین آزمایش‌هایی است که انجام می‌شود. اگر در خود یا اطرافیان تان کاهش یا افزایش ناگهانی وزن، ریزش مو، تغییر در روحیه و انرژی بدن، التهاب در گردن یا احساس سرما و گرمای شدید مشاهده کردید، بهتر است با یک آزمایش تیروئید به دنبال علت آن بگردید. بهتر است عموم افراد هر 5سال آزمایش تیروئید بدهند و افراد باسابقه ی مشکلات تیروئید تحت نظر پزشک معالج در زمان های کوتاه تری وضعیت تیروئید خود را چک کنند.

آزمایش چکاپ کامل در منزل

با افزایش سن، نیاز به بررسی دوره ای وضعیت بدن بیشتر احساس می شود. از این رو است که آزمایش چکاپ کامل در منزل بصورت منظم همواره از سوی پزشکان توصیه شده است. بهتر است افراد بالای 50سال و نیز کسانی که سابقه ی بیماری یا شرایط خاص دارند، هر سال یک بار و افراد زیر 50 سال هر 2 الی 3 سال یکبار چکاپ کامل انجام دهند. چکاپ کامل در منزل، عموما شامل آزمایش های مربوط به چربی خون، شمارش سلول های خونی، قند خون و دیابت، کبد، کلیه و ادرار، عملکرد تیروئید و آزمایش های مربوط به غربالگری سرطان پروستات یا سرطان دهانه رحم می باشد.

آزمایش خون چکاپ کامل در منزل در شیراز

آزمایش خون چکاپ کامل در منزل در شیراز

آزمایش در منزل در شیرازخدمتی نوین از خدمات پزشکی و پرستاری شیرازدرمان است که تسهیلگر مسیر درمان بیماری برای بیماران شیرازی است.